Ich bin Krank!

Japp det stämme, jag och Magnus är sjuka. Magnus har tappat( stukat) foten och jag har smittats av ngn skandinavisk förkylning som satt sig för att stanna i min hals. Så går det när man får mysigt besök ifrån Svea.
Min syster och hennes man kom till oss i tisdag och det har varit promenader i stadsdelar, restaurangbesök och utekvällar på schemat så man får väl skylla sig själv om man blir lite sne i immunförsvaret.
I fredags kom Ekman hit men med ett ngt lugnare schema inplanerat. Vi har spenderat kvällarna med LAN, Schloss öl, Tysk gourmémat och förhoppningsvis ett favoritbesök på Roses om halsen tillåter. Har gett upp försöket med att försöka göra mig förstådd på apoteket med min skoltyska: Ich brauche ein hrmmm....bandage?
Ngt vi har hunnit med nästan varje vecka som vi bott här är att g och äta på restaurang ( sjukt billigt). Om ni vill ha ett bra restaurangtips så gå till Englers Unikat på Samariterstraße 17 17 i Fredrichain, där serverar de riktig tysk husmanskost som tex Klöße och Saurkraut.
Nu ska jag återgå till mitt tillfrisknande igen.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0